Food-4-Thought Creative Thinking
Laat jouw organisatie groeien en bloeien!
Food-4-Thought Creative Thinking Home
Wat doet Food-4-Thought?
Wie is Food-4-ThoughtCreatief WoordenboekFood-4-Thought FriendsContact Food-4-Thought
Ideeënmanagement
Visualiseren
Toolbox Creatief Denken
Brainstorm
Visualiseren

Visualiseren is het vertalen van een gedachte naar een beeld. Het is een techniek om een probleem, een idee, of een plan zo te visualiseren dat het mensen helpt om zich een voorstelling te maken. Food-4-Thought is daar specialist in. 


Artifacts of the future  Artifacts of the Future

Hoe ziet de toekomst er uit voor de organisatie? Welke trends zullen de komende jaren leidend zijn? Met Objecten van de Toekomst visualiseert Food-4-Thought op maat de toekomst van de organisatie. 


Dus geen saaie presentaties en rapporten die niemand leest of begrijpt, maar fysieke voorbeelden die prikkelen en in de organisatie leiden tot gesprekken over de toekomst. 

Food-4-Thought helpt je om met Artifacts of the Future de gewenste structurele verandering in denken en handelen in het heden in jouw organisatie op gang te brengen. 


het avontuur Het Avontuur

Avonturen en reizen spreekt tot de verbeelding. We fantaseren er graag  over.  Het doet een beroep op ons voorstelingsvermogen. Ontdekkingsreizen is  en . Ook voor de organisatie. Misschien heb je een rugzak nodig met gereedschap om de komende jaren te kunnen overleven, of een landkaart om de weg te kunnen vinden, de nabije omgeving of onbekende verten te verkennen.  


  • Waar gaan we naar toe met onze organisatie en wat is onze bestemming? Gaan we zelf op avontuur, laten we ons gidsen of laten we ons meevoeren met de stroom van de rivier en kijken we wat we onderweg tegenkomen?

  • Welke wegen leiden naar ons doel en welke hindernissen komen we daarbij tegen?  Lopen we langs bergrichels om de top te bereiken, wandelen we langs meanderende lanen naar of persen we ons tussen het verkeer op drukke snelwegen naar daar waar iedereen naar toe gaat?

  • Hoe ziet de omgeving er uit waarin we werken of in welk type lanschap opereren we? Werken we in het kustgebied waar stormen en kalm weer elkaar afwisselen? In een oase in de de dorre woestijn? 

     Waar staan we volgend jaar, of over vijf jaar? 

Met beeld, geluid en fysieke middelen gaan werkelijkheid en fantasie hand in hand.  Food-4-Thought gaat graag samen met jou en jouw organisatie op avontuur.




Beeldend verhalen  Beeldend verhalen

Verhalen vallen of staan met de betekenis die ze verlenen. Verhalen binden  mensen en geven mensen het gevoel ergens deel van uit te maken, ergens bij te horen.  Verhalen helpen om herinneringen levend te houden. En verhalen zijn zeer geschikt om tot actie aan te zetten.

Beelden en geluiden versterken verhalen. Mits ze passen bij het verhaal. Dan pas voegen ze waarde toe. Eén passend beeld zegt vaak meer dan duizend woorden. Omdat beelden zeer krachtig zijn. Geluid, of dat nu muziek isof vallende regendruppels, brengt weer andere associaties boven.

Door samen met de mensen in de organisatie beeldend te laten verhalen. Mensen hun eigen beelden en geluiden te laten toevoegen aan het verhaal van de organisatie  worden er authentieke verhalen gemaakt. Verhalen van betrokkenheid en van binding. Verhalen die betekenis en waarde toevoegen aan de organisatie.

Ook scenariodenken en scenario's kunnen worden verbeeld tot een krachtig verhaal.

Beeldend verhalen komt het best tot zijn recht in organisaties die oog voor symboliek hebben. 
Food-4-Thought helpt graag om samen organisatieverhalen beeldend te verhalen. 


Contact 

Ben je nieuwsgierig geworden? Of wil je weten of een van de visualisaties geschikt is voor jouw organisatie? Neem
 contact  op met Food-4-Thought.